DIY - bloggen bliver ikke længere opdateret, men du er velkomment til at følge med på min blog *Boliginspiration* ved at klikke på linket herunder.

Læs også min blog ***Boliginspiration***

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

lørdag den 16. juni 2012

Thekop i eget design

Min søster ønsker sig en thekop - jeg har lavet denne. Købt i Ikea og fået en tur med mine porcelæns tuscher. Brændt i oven - så nu kan man fint drikke varmt the uden at blive tuschforgiftet. 

From sister to sister 

Købt i IKEA

Afstandsmærker så tekst fordeles jævnt

Flytbar skabelon så tekst bliver pæn rundet

Tegne på inderside

Tegne på yderside

Vupti

Grib idéen - hvis du kan bruge den - tuscher er fra Panduro og fås i mange farver  - oven er den der står i køkkenet - kopier direkte eller lav dit eget design - lav eventuelt et helt stel. Resultatet klarer fint opvaskemaskine igen og igen. 

16 kommentarer:

  1. Fantastisk idé, Marianne - det er bare så flot og sjovt fundet på.

    SvarSlet
  2. helt enig med Madame...
    tror sør´me jeg vil kaste mig ud i det og glæde min 'søs'

    Tak for tippet :o)
    Go´weekend

    SvarSlet
  3. ej hvorfor har jeg ikke en søster ... lige som dig :)

    jeg er ene barn ...

    men en skøn ide ... tak

    SvarSlet
  4. Rigtig flot, og saa er de Ikeakopper bare saa gode at drikke af.

    SvarSlet
  5. det er en rigtig sød ide :D

    SvarSlet
  6. Ja det er altså en god idé. Og også et fint og skægt motiv, du har fundet på. Jeg tror din søster bliver helt vildt glad for den. Det ville jeg blive, hvis det var mig.
    Knus

    SvarSlet
  7. Det er da vildt SÅ kreativ du er - så inspirerende at kigge ind hos dig!
    TAK for det!

    :-) Dorthe

    SvarSlet
  8. Hvor ér den fin .... den kan din søster da kun blive glad for. Go' dag!

    SvarSlet
  9. Nej hvor er det en fin gave.. Jeg skal et smut i Panduro og have sådan nogle smarte tuscher.. Min lillesøster bliver nemlig student om en uges tid, så hun skal da have sådan en sød kop :-)

    SvarSlet
  10. Rigtig fin ide! Den kop ville jeg gerne drikke af :-)

    SvarSlet
  11. Åh vad kul att hitta en annan DIY-blogg! Spännande att titta på allt du har gjort! Ha en bra dag!

    SvarSlet
  12. Hvor er det genialt - jeg ELSKER din blog.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  13. Supergod idé - tusen takk for tips :)
    Einig med dei over her: eg elskar bloggen din og blir så inspirert :)
    No går turen til Ikea og Panduro, og så kan nok ei julegåve kryssast av på lista - takka vere deg :)
    Mvh, KristiN

    SvarSlet
  14. Den er fin :-) Hvor længe skal porcelænet have i ovnen og ved hvor mange grader?

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar